TRANSLATE THE BLOG TO YOUR LANGUAGE
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ahad, 31 Julai 2011

HEBATNYA FREQUENCY AL-QURAN

( GUIDANCE CORNER ) 

Dalam n3 yang sebelum ini, banyak saya memperkatakan tentang bahaya imunisasi terhadap kanak-kanak. Bagi mereka yang mengambil keputusan untuk tidak diimunisasikan, masih banyak cara-cara lain untuk menjaga kesihatan anak-anak mereka secara yang diredhai Allah. Yang paling jelas ialah sangat dekat dengan kita ialah anegerah Al-Quran itu sendiri. 

Dan Kami turunkan daripada al-Qur'an suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang yang beriman.
(Surah al-Isra': 82)

Dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku.
(Surah al-Syu'ara: 80)

Katakanlah: al-Qur'an itu ialah petunjuk dan penawar.
(Surah al-Fussilat: 44)


Frekuansi Al-Quran Dapat Mengubati Berbagai Penyakit Berbahaya
Pembaca yang budiman! Saya dapat mengatakan dengan yakin menurut pengalaman saya suatu perubahan dalam hidup saya . Saya boleh mendapatkan hasil yang besar yang tidak terduga dapat mengubah hidup saya benar-benar seperti yang terjadi pada diri saya sebelumnya.

Apa yang telah saya lakukan adalah mendengarkan pembacaan Al-Quran sebanyak satu saat setiap pagi , petang, malam, ketika hendak tidur, ketika bangun dan sebelum tidur. Apa yang anda perlukan untuk mendengarkan Al-Quran adalah dengan memiliki media seperti Laptop, tape recorder, sebuah iPod atau mp3 dengan headphone, TV, radio atau lain-lain peralatan.

 
Bunyi bacaan Al-Quran memiliki gelombang suara yang memiliki frekuensi tertentu dan panjang gelombang tertentu. Gelombang ini menyebarkan medan gelombang yang mempengaruhi otak secara positif dan mengembalikan keseimbangannya. Ini mendukung kekebalan tubuh yang kuat untuk melawan penyakit atau bahkan penyakit seperti kanser.

 

Kanser adalah suatu kelainan pada pembinaan semula sel, sehingga memperdengarkan Al-Quran adalah bererti memprogram semula komputer yang penuh dengan virus yang “diformat berulang kali ” dan di-install dengan program-program baru agar dapat bekerja dengan efektif. Inilah program buatan yang mampu manusia lakukan untuk komputer. Bagaimana dengan program yang dilaksanakan dalam kata-kata Allah, Pencipta Semua manusia?
 
Gambaran Suara Al-Quran bertukar kepada Cahaya

Kesan yang menakjubkan dapat dihasilkan dari mendengarkan bacaan Al-Quran
Terus-menerus mendengarkan bacaan Al-Quran memberi anda faedahyang nyata seperti berikut:
1– meningkatkan sistem pertahanan tubuh
2– meningkatkan daya kreativiti.
3– meningkatkan kemampuan konsentrasi atau penempuan dalam sesuatu bidang.
4– menyembuhkan penyakit kronik dan tidak mampu disembuhkan.
5– mengubah perilaku atau akhlak dan memungkinkan orang untuk
berkomunikasi dengan lebih baik dan mendapatkan kepercayaan dari semua
pihak.
6– menciptakan kedamaian dan menyembuhkan ketegangan saraf.
7– menyembuhkan kegelisahan dan merawat rasa irihati
8– meningkatkan kemampuan dan dapat membuat keputusan dengan tepat.
9– mengurangi rasa takut dan ragu-ragu.
10– meningkatkan dan memperkuat kepribadian seseorang.
11– menyembuhkan penyakit normal seperti alergi, sakit kepala, flu, dll
12– meningkatkan kemampuan berpidato.
13– melindungi diri dari penyakit seperti kanser dan sebagainya
14– Mengubah beberapa tabiat buruk seperti makan yang berlebihan dan
merokok.
Pembaca yang budiman! Hal-hal yang saya sebutkan di atas adalah hasil yang telah saya miliki : saya adalah seorang perokok tegar dan tidak pernah membayangkan untuk berhenti merokok, tetapi setelah terus-menerus mendengarkan Al-Quran akhirnya saya berhenti merokok tanpa usaha. Saya benar-benar terkejut “bagaimana hidup saya boleh berubah dan mengapa? Tetapi setelah saya membaca tentang teknik terbaru dalam penyembuhan, salah satunya adalah terapi oleh suara dan frekuensi suara, saya tahu rahsia ini perubahan besar dalam hidup saya. Itu adalah hasil daripada mendengarkan bacaan Al-Quran. Apa yang saya lakukan adalah hanya sekadar mendengarkan Al-Quran terus menerus.

Sebagai kesimpulannya, saya suka untuk menceritakan fakta yang saya temui dan benar-benar mencuba : apapun anda perlu menghabiskan waktu anda dalam membaca atau mendengarkan Al-Quran, Anda akan menemui bahawa kali ini tidak akan sia-sia atau menurun. Tetapi anda akan melihat bahawa anda akan selalu memiliki waktu tambahan. Anda akan menemui bahawa usaha-usaha yang sama kadang-kadang memerlukan waktu berhari-hari atau berjam-jam yang harus dilakukan untuk dapat menyselesaikan sesuatu perkara tetapi dengan berkat Al-Quran segalanya dapat diselesaikan dalam masa beberapa minit sahaja!
Alhamdulillah.
Bukankah Al-Quran itu Kalamullah.

Rujukan:
1- Brain cells tune in to music, www.nature.com
2- Neural oscillations,www.en.wikipedia.org
3- Brain wave therapy, Brain Sync Corporation, 2006.
4- Vibration, www.wordpress.com
5- Mike Adams, Vibrational Medicine, NewsTarget Network, July 14, 2004.
6- Simon Heather, The Healing Power of Sound.
7- Virginia Essene, You are Becoming a Galactic Being.
8- Revolutionary nanotechnology illuminates brain cells at work, www.nanotechwire.com, 6/1/2005.
Dikirim dalam Frekuansi Al-Quran Dapat Mengubati Berbagai Penyakit Berbahaya
 
  sumber : http://muhasabahdiri.com


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...